Get Adobe Flash player

Német tábor

Az EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA,
NEMZ-TAB-18 pályázata alapján támogatott tábor

"A programot az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulójára létrehozott Emlékbizottság támogatja"

Határtalanul

Erdélyben jártunk…

A Mohács Térségi Általános Iskola 7.a és 7.b osztályos tanulói, valamint a Völgyesi Jenő Általános Iskola 7. osztályos tanulói 5 pedagógus kíséretében 2019. április 29 és 2019. május 2-a között 4 napos erdélyi kiránduláson vett részt a „Határtalanul” pályázat keretében.

A négy nap változékony időjárása sem szegte kedvünket. Kirándulásunk során, átléptük Erdély kapuját a Király hágót, jártunk a Tordai sóbányában, végigsétáltunk a Békás-szoros hasadékvölgyében, megcsodáltuk az Oltárkő 1156 méter magas szikláját. Megismerkedtünk a Gyilkos tó legendájával, amit a tóból meredező fenyők tesznek igazán érdekessé. Gyergyószentmiklóson örmény katolikus templomba tértünk be, Csíksomlyón a Kegytemplomot kerestük fel. Körbesétáltuk Szovátán a Medve-tavat, Parajdon leereszkedtünk a sóbánya mélyére, a fazekasságról híres Korondon ajándékokat vásároltunk. Székelyszentléleken, ahol a szállásunk volt, a helyi iskolásokat szép magyar népdallal köszöntöttük és átadtuk ajándékainkat.

Farkaslakán megemlékeztünk Tamási Áron íróról, síremlékén koszorút helyeztünk el. Orbán Balázs szejkefürdői sírjánál is jártunk, ahová régi székely kapussor vezet. Hazafelé Fehéregyházán megálltunk Petőfi kútjánál, megkoszorúztuk az emlékművet és elszavaltuk a Nemzeti dalt.

Utunk utolsó helyszínén Segesvár óvárosával ismerkedtünk meg. Megmásztuk a diáklépcsőt egészen a vártemplomig, és csodáltuk az egykori szász város őrtornyait.

Gyorsan elrepült ez a négy nap. Gyűjtöttük az ismereteket, élményeket. Csodáltuk az erdélyi táj szépségét.

A látnivalók mellett nem feledkezhetünk meg az erdélyi emberek vendégszeretetéről, a finom ételekről. Nem csak ízes nyelvi fordulatokat tanultunk, életre szóló élményeket szereztünk.

Pelcz Erzsébet

Projektvezető

Határtalanul 2019

Erdélybe Készülünk!

Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett Határtalanul pályázat nyerteseként a Mohács Térségi Általános Iskola és a Völgyesi Jenő Tagiskola

52 hetedikes diákja 5 kísérő nevelővel 2019. április 29 – május 02. között bejárja Erdély legszebb területeit a „Só útján” elnevezésű program keretében, ahol megismerkednek Erdély kulturális és természeti kincseivel.

Már előzetes feladatokkal projektmunkában készülnek az izgalmas utazásra.

Határtalanul 2018

Erdély levegőjében van valami láthatatlan

,, Erdély levegőjében van valami láthatatlan, megnevezhetetlen erő, mely mintha a földből sugározna, s belenőtt a fákba, hegyekbe, meg az emberi gondolkodásba. Ez az erő csodákra alkalmas” -írja Wass Albert.

Az MTÁI Széchenyi István Általános Iskola 7/a és 7/b osztályos tanulói, valamint a Völgyesi Jenő Általános Iskola 7.osztályos tanulói május 10-13. között megismerkedhettek Erdély csodáival.

Diákok, tanárok nemcsak a legendákkal át meg átszőtt tájat, de az ott élők vendégszeretetét is megismerhették. Igazi időutazás keretében fedezhettük fel Erdély történelmi titkait, természeti kincseit. Elmondhatjuk, hogy az erdélyi kirándulás alatt ,,határtalanul” szép élményekkel gazdagodtunk, nagyon jól éreztük magunkat. Megtanultuk, hogy jobban figyeljünk egymásra, ápoljuk hagyományainkat, vigyázzunk természeti kincseinkre.

Rengeteget nevettünk, sok fotót készítettünk, de leginkább emlékeinkben él majd ez a négy nap, amely nagyon nagy élmény volt és szívesen visszamennénk.

Köszönetünket fejezzük ki a kiránduláshoz nyújtott segítségéért Kovácsné Bodor Erika alpolgármester asszonynak, Kindlein Erikának, Gyarmati Évának, Szabó Editnek, dr. Orbán Tamásnak, Emmert Renátának, Kovácsevicsné Hortváth Valériának, Mikóczi Attilának (Mikóczi Pincészet), Horváth Zoltánnak (Planina Borház)

Idén is „HATÁRTALANUL” utaztunk Erdélybe

A „Határtalanul” program keretében az MTÁI Széchenyi Iskolája és Völgyesi Jenő tagiskolájának 49 hetedikes diákja 5 kísérő nevelővel 2017. május 8-11. között bejárta a Király-hágótól Marosvásárhelyig a valamikori Magyarország területét.

A gyerekek a „Só útján” elnevezésű program keretében előzetes feladatokkal, együtt, projektmunkában készültek az utazásra.

Hazaérve értékelő órát tartanak a hatodikosoknak, „Nemzeti összetartozás - HATÁRTALANUL” című témanap keretében ünnepélyes keretek között emlékeznek a trianoni eseményekre, és élménybemutatót tartanak a 4 napos programról. Legfőbb célunk a magyarság és a határainkon túl élő testvéreink összetartozásának erősítése, történelmi gyökereink megismerése.

Határtalanul pályázat 2017

A Mohács Térségi Általános Iskola Széchenyi Iskolájának és Völgyesi Jenő Tagiskolájának 7. osztályos tanulói izgalmas kirándulásra készülnek. A „Határtalanul!" pályázat nyerteseként 2017.május 8-11. között Erdélybe utaznak a hetedikesek, ahol „A só útján" programot valósítják meg. A diákok Székelyföld gazdag természeti és kulturális kincseivel ismerkedhetnek meg a négy nap alatt.

Határtalanul 2016

Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett HATÁRTALANUL pályázat nyerteseként iskolánk 7. a osztályos tanulói a

Völgyesi Jenő Tagiskola 6 diákjával kiegészülve 2016. május 16-19. között Erdélybe utaznak. „A só útján – erdélyi kirándulás

Mohácsról” c. program során Erdély kulturális és természeti kincseivel ismerkednek meg a diákok. A pályázat előkészítő

szakaszában járnak a tanulók, a történéseket folyamatosan közöljük majd.

Határtalanul 2016

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt "Tanulmányi kirándulások hetedikeseknek" című pályázaton 6. évfolyamunk

1 805 000 ft támogatást nyert , jövőre utazik a 6 a és b osztály Erdélybe.